Ετικέτες

Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου 2012

Στα 1.000 ευρώ η άδεια για τα φορτηγά


Προς ολοκλήρωση βαίνει πλέον η απελευθέρωση του κλάδου των Φορτηγών Δημοσίας Χρήσης (ΦΔΧ), καθώς δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως η κοινή υπουργική απόφαση που καθορίζει το ύψος της διοικητικής εισφοράς για την απόκτηση Αδειας Οδικών Μεταφορών στα 1.000 ευρώ για την αρχική χορήγηση και στα 500 ευρώ για κάθε φορτηγό, αρκετά χαμηλότερα από αυτά που ζητούσαν οι συνδικαλιστικές ενώσεις των μεταφορέων.



Παράλληλα, ανοίγει εκ νέου το ζήτημα της απελευθέρωσης των ταξί, καθώς το σχετικό νομοσχέδιο βρίσκεται στα χέρια της Τρόικας, με το νέο μνημόνιο να έχει δημιουργήσει ερωτηματικά για το τι τελικώς θα γίνει με τον κλάδο, αφού στο κείμενό του δεν αναφέρει οτιδήποτε που έχει να κάνει με τα κριτήρια έκδοσης νέων αδειών.

Στο ζήτημα των φορτηγών, σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών, κ. Μ. Βορίδη απομένει ένα τελευταίο βήμα, αυτό της ρύθμισης της εγγύησης που θα καταβάλλουν οι μεταφορικές επιχειρήσεις στο δημόσιο για να αποδείξουν την οικονομική τους βιωσιμότητα και επιφάνεια, καθώς «και κάποια εφαρμοστική εγκύκλιος, η οποία θα αναφέρεται σε διαδικαστικά ζητήματα για την έκδοση των αδειών» όπως τόνισε σε δηλώσεις του.

Ο καθορισμός του ύψους της εισφοράς υπέρ του δημοσίου για την χορήγηση και ανανέωση των αδειών οδικών μεταφορών του νόμου Ρέππα χρειάστηκε περίπου δύο μήνες για να προχωρήσει, καθώς είχαν προηγηθεί άκαρπες συνομιλίες μεταξύ του υπουργείου και των ιδιοκτητών φορτηγών, οι οποίοι ζητούσαν να οριστεί στις 5.000 ευρώ.

Η κοινή υπουργική απόφαση (ΦΕΚ Β'249/2012) αναφέρει ότι ότι «για την αρχική χορήγηση της Άδειας Οδικών Μεταφορών από τις μεταφορικές επιχειρήσεις που δικαιούνται την χορήγηση αυτής της άδειας.. ορίζεται στο ποσό των 1.000 ευρώ». «Το ποσό της εισφοράς ...από τις μεταφορικές επιχειρήσεις ...για κάθε όχημα ιδιόκτητο ή μισθωμένο που χρησιμοποιούν για την πραγματοποίηση οδικών εμπορευματικών μεταφορών ορίζεται στο ποσό των 500 ευρώ» υπογραμμίζεται στο ΦΕΚ.

Σημειωτέον ότι οι ιδιοκτήτες φορτηγών «ποντάρουν» πλέον στο να καθοριστεί μία υψηλή χρηματική εγγύηση για την απόδειξη της οικονομικής επιφανείας των μεταφορέων, σε μία προσπάθεια ανάσχεσης του αθέμιτου - όπως καταγγέλλουν - ανταγωνισμού συναδέλφων τους που έστησαν εταιρίες στη Βουλγαρία. Μάλιστα, ελπίζουν ότι το αίτημά τους θα υλοποιηθεί, καθώς η καταβολή εγγύησης προβλέπεται και από το κοινοτικό δίκαιο.

Αναστάτωση στους ιδιοκτήτες Ταξί
Κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου που παραχώρησε την Πέμπτη η διοίκηση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ταξί και Αγοραίων (ΠΟΕΙΑΤΑ) έγινε λόγος για παραπληροφόρηση και ανακρίβειες σχετικά με το άνοιγμα του κλάδου που πηγάζει από εκείνους «που πανηγύριζαν το προηγούμενο καλοκαίρι και στήριζαν το νομοσχέδιο της ντροπής που εμπνεύστηκε ο "καλός" τους φίλος και συνεργάτης και ευτυχώς πρώην Υπουργός Μεταφορών Γιάννης Ραγκούσης», οι οποίοι «προσπαθούν να προκαταβάλουν τον Υπουργό Μεταφορών, ούτως ώστε ο εφαρμοστικός νόμος να είναι κομμένος και ραμμένος στα μέτρα των συμφερόντων που υπηρετούν».
Ρίζα του προβλήματος είναι το γεγονός ότι στο Νέο Μνημόνιο το μόνο που αναφέρεται για τα ταξί είναι η εξής φράση: «Σύμφωνα με τους στόχους πολιτικής του Ν.3919/2011 για τα κλειστά επαγγέλματα, η Κυβέρνηση αίρει τα εμπόδια εισόδου στην αγορά των ταξί (συγκεκριμένα, τους περιορισμούς στον αριθμό των αδειών και της τιμής των νέων αδειών), σύμφωνα με την διεθνή βέλτιστη πρακτική», δράση που προβλέπεται να γίνει στο Α' τρίμηνο του 2012. Δηλαδή, δεν γίνεται μνεία για πληθυσμιακά, συγκοινωνιακά και περιβαλλοντικά κριτήρια, όπως λέει το υπουργείο.

Ο υπουργός Υποδομών απάντησε σε αυτή την εύλογη ανησυχία, λέγοντας ότι «το μνημόνιο δεν αναφέρει κάτι τέτοιο, αλλά ότι θα πρέπει να προχωρήσουμε στην απελευθέρωση της αγοράς των ταξί αίροντας τους περιορισμούς που υπάρχουν και κάνει μία αναφορά στα θέματα του αριθμού των αδειών και των εδρών σύμφωνα όμως με τις καλύτερες διεθνείς πρακτικές».

Σύμφωνα με τους αυτοκινητιστές, «για να τεθεί λοιπόν σε ισχύ αυτός ο νόμος απαιτείται η δημιουργία εφαρμοστικού νόμου από το Υπουργείο Μεταφορών. Χωρίς εφαρμοστικό νόμο ο ν.3919 δεν έχει καμία αξία .Σε αυτό ακριβώς το σημείο , δηλαδή στην δημιουργία του εφαρμοστικού νόμου βρισκόμαστε σήμερα».
Καθησυχάζει το υπουργείο

Σε δηλώσεις του ο κ. Βορίδης επανέλαβε ότι η διατύπωση που υπήρχε στην πέμπτη επικαιροποίηση του μνημονίου υπάρχει «και στο νέο οικονομικό πρόγραμμα με μία μόνο μεταβολή ως προς τον χρόνο εκτελέσεως της συγκεκριμένης υποχρεώσεως».
«Επομένως η απελευθέρωση θα γίνει σύμφωνα με ό,τι έχουμε πει, δηλαδή με την εφαρμογή συγκοινωνιακών και περιβαλλοντικών κριτηρίων. Έχει υποβληθεί ένα προσχέδιο νόμου του οποίου ορισμένα σημεία, τα οποία αφορούν τον Ν. 3919 για την απελευθέρωση των επαγγελμάτων, πρέπει να συζητήσουμε. Περιμένουμε παρατηρήσεις, θα γίνει ένας διάλογος ώστε να διαμορφωθεί το τελικό σχέδιο» ανέφερε ο υπουργός.

Ο κ. Βορίδης δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να υπάρξουν αλλαγές στο νομοσχέδιο από την Τρόικα, με την οποία θα υπάρξει συζήτηση «και εν συνεχεία θα υπάρξει διαβούλευση τόσο με το συνδικάτο όσο και με τα κόμματα», όπως είπε, προκειμένου να φτάσει στη Βουλή με «τη μεγαλύτερη δυνατή σύγκλιση που μπορεί να υπάρξει».


tovima.gr
Blog Widget by LinkWithin

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου