Ετικέτες

iLikeDeals Banner

Σάββατο, 7 Νοεμβρίου 2015

Έχω χοληστερίνη. 10 αλλαγές που θα με σώσουν από το χάπι

Η υψηλή χοληστερόλη δεν προκαλεί άμεσα συμπτώματα, ωστόσο τα υψηλά επίπεδα της LDL, της λεγόμενης δηλαδή «κακής» χοληστερόλης, συνδέονται στενά με την υγεία της καρδιάς και των αγγείων. Έτσι όταν αυξάνονται αυτά τα επίπεδα, αυτόματα αυξάνεται και ο καρδιαγγειακός κίνδυνος.


Η διατροφή παίζει σύμφωνα με τους γιατρούς το σημαντικότερο ρόλο στον έλεγχο και τη μείωση των επιπέδων της χοληστερίνης και αποτελεί το πρώτο πράγμα που πρέπει να βελτιώσουμε στην καθημερινότητά μας, αν θέλουμε να προλάβουμε τη φαρμακευτική αγωγή. Μάλιστα όσο νωρίτερα ξεκινήσουμε την υγιεινή διατροφή, τόσο πιθανότερο είναι να κρατήσουμε σε φυσιολογικά όρια τις τιμές της χοληστερίνης.

Οι παρακάτω συμβουλές θα σας βοηθήσουν:
- Διατηρείστε το βάρος σας σε υγιή επίπεδα.
- Βάλτε περισσότερα φρούτα και λαχανικά στη διατροφή σας.
- Δώστε έμφαση στα προϊόντα ολικής άλεσης, όπως ψωμί και ζυμαρικά ολικής άλεσης, καστανό ρύζι, δημητριακά πρωινού με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, κ.ά.
- Προσπαθήστε να συμπεριλάβετε κάθε εβδομάδα τα όσπρια στη διατροφή σας.
- Μειώστε την ποσότητα του αλατιού (νατρίου) που προσθέτετε στα φαγητά και διαβάστε τις ετικέτες των συσκευασμένων τροφίμων για πληροφορίες σχετικές με την περιεχόμενη ποσότητα τους σε αλάτι.
- Χρησιμοποιείτε ελαιόλαδο, που είναι πλούσιο σε μονοακόρεστα λιπαρά, στη μαγειρική και στις σαλάτες.
- Επιλέξτε σε εβδομαδιαία βάση τουλάχιστον δύο μερίδες λιπαρών ψαριών (π.χ. σαρδέλα, σολομός, σκουμπρί), που αποτελούν την κύρια πηγή πολυακόρεστων ω3. Επιπλέον, εμπλουτίστε τη διατροφή σου με πηγές πολυακόρεστων ω6 λιπαρών, όπως είναι οι ανάλατοι ξηροί καρποί και οι μαλακές μαργαρίνες.
- Μειώστε τα ζωικά λίπη. Επιλέξτε γαλακτοκομικά προϊόντα με χαμηλά ή καθόλου λιπαρά και άπαχο κρέας. Περιορίστε την κατανάλωση τηγανητών τροφίμων και άλλων πηγών trans λιπαρών.
- Άτομα με αυξημένη χοληστερόλη μπορούν να επωφεληθούν από τρόφιμα με λειτουργικά χαρακτηριστικά, όπως οι φυτικές στερόλες/στανόλες, κατόπιν οδηγιών από τον γιατρό και τον διαιτολόγο τους.
- Και επειδή μόνο η διατροφή δεν αρκεί, μην ξεχνάτε την άσκηση. Ακόμη και 30 λεπτά άσκησης μέσα στην ημέρα είναι αρκετά για το έλεγχο της χοληστερίνης.



Πηγή: capital.gr

Blog Widget by LinkWithin

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου