Ετικέτες

Παρασκευή 2 Μαρτίου 2012

Θρίλερ στον αέρα για δύο πιλότους


Ενα απίστευτο θρίλερ έζησαν στον αέρα οι δύο πιλότοι ενός φωτογραφικού Φάντομ όταν ξεκόλλησαν στον αέρα οι δεξαμενές καυσίμων του αεροσκάφους.


Το περιστατικό σημειώθηκε κατά τη διάρκεια εκπαιδευτικής άσκησης χαμηλών πτήσεων στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Παξών και Λευκάδας, όταν το αεροσκάφος RF-4E ΙΙ απώλεσε τις δύο εξωτερικές δεξαμενές καυσίμων που έφερε και ήταν άδειες.

Οι δύο πιλότοι, μόλις συνειδητοποίησαν τι ακριβώς είχε συμβεί, ενημέρωσαν άμεσα το προσωπικό εδάφους και στήθηκε επιχείρηση ώστε να προσγειωθεί με ασφάλεια το Φάντομ στο έδαφος.

Στο αεροδρόμιο του Ακτίου σήμανε κόκκινος συναγερμός, ενώ πυροσβεστικά οχήματα βρέθηκαν στην πρώτη γραμμή ώστε να παρέμβουν σε περίπτωση που κάτι δεν πήγαινε καλά.

Για αρκετά λεπτά η αγωνία όλων είχε φτάσει στο ζενίθ καθώς κανείς δεν ήταν σε θέση να γνωρίζει τι επρόκειτο να συμβεί. Τελικά όμως, οι δύο χειριστές κράτησαν την ψυχραιμία τους και κατάφεραν να προσγειώσουν το αεροσκάφος με ασφάλεια στην 131 Σμηναρχία Μάχης, στο αεροδρόμιο Ακτίου στην Πρέβεζα. Οι συνάδελφοί τους ξέσπασαν σε χειροκροτήματα, ενώ το αεροσκάφος μπήκε στο μικροσκόπιο για να διαπιστωθεί τι ακριβώς συνέβη στον αέρα και μπορούσε να αποβεί μοιραίο.

Σύμφωνα με το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας, οι δύο χειριστές, παρά την περιπέτειά τους, είναι καλά στην υγεία τους. Για προληπτικούς καθαρά λόγους διακομίστηκαν στο νοσοκομείο της Πρέβεζας, απ' όπου αναμένεται να μεταφερθούν στο 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας.

Οπως ανακοινώθηκε από το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας, οι δύο άδειες δεξαμενές αποκολλήθηκαν από το αεροσκάφος όταν εκδηλώθηκε απότομη και βίαιη ταλάντωση στον κάθετο άξονα (Pilot Induced Oscillations-PIO), από άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία. Τα αίτια που προκάλεσαν την αποκόλληση των δεξαμενών καυσίμων θα διερευνηθούν από την αρμόδια επιτροπή που συγκροτήθηκε από το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας.

Σύμφωνα πάντως με πληροφορίες, το συγκεκριμένο φαινόμενο μπορεί να συμβεί όταν το Φάντομ RF-4E ΙΙ πετά σε πολύ χαμηλό ύψος με πολύ μεγάλη ταχύτητα. Στις συγκεκριμένες συνθήκες, το αεροσκάφος πετούσε σε πραγματικές συνθήκες επιχειρήσεων, σε ύψος περίπου 300 ποδών (100 μέτρα), και την ώρα του συμβάντος έδειξε επιτάχυνση 10G.


Espressonews.gr

Blog Widget by LinkWithin

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου