Ετικέτες

Δευτέρα, 3 Ιουλίου 2017

Μέτρο στα παυσίπονα για καρδιά χωρίς προβλήματα

Μια νέα μελέτη υποστηρίζει ότι μπορεί να υπάρχει μια σύνδεση μεταξύ της λήψης υψηλών δόσεων κοινών αντιφλεγμονωδών παυσίπονων – όπως ιβουπροφαίνης – και καρδιακών προσβολών.


Η μελέτη, που δημοσιεύτηκε στο The BMJ, βασίζεται σε μια προηγούμενη έρευνα που συνδέει αυτά τα φάρμακα με καρδιακά προβλήματα. Αυτή η έρευνα υποδηλώνει ότι ο κίνδυνος μπορεί να είναι μεγαλύτερος κατά τις πρώτες 30 ημέρες από τη λήψη των φαρμάκων. Ωστόσο, οι επιστήμονες υποστηρίζουν πως τα ευρήματα δεν είναι σαφή και εξηγούν ότι και άλλοι παράγοντες – εκτός από τα χάπια – θα μπορούσαν να εμπλέκονται.
Η μελέτη της διεθνούς ομάδας επιστημόνων ανέλυσε στοιχεία από 446.763 άτομα για να προσπαθήσει να καταλάβει πότε μπορεί να προκύψουν καρδιακά προβλήματα. Επικεντρώθηκαν σε ασθενείς στους οποίους είχαν συνταγογραφηθεί μη στεροειδή αντιφλεγμονώδη φάρμακα (όπως ιβουπροφαίνη, δικλοφενάκη, σελεκοξίμπη και ναπροξένη) από τον γιατρό τους και όχι σε όσους τα προμηθεύονταν μόνοι τους από το φαρμακείο.
Μελετώντας τα δεδομένα από τον Καναδά, τη Φινλανδία και το Ηνωμένο Βασίλειο, οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι αυτά τα αναλγητικά θα μπορούσαν να αυξήσουν τον κίνδυνο καρδιακών προσβολών, ακόμη και κατά την πρώτη εβδομάδα χρήσης και ιδιαίτερα τον πρώτο μήνα, όταν λαμβάνονται σε υψηλές δόσεις.
Οι επιστήμονες βέβαια διευκρινίζουν ότι υπάρχουν διάφοροι παράγοντες που τους εμποδίζουν να είναι απόλυτα βέβαιοι για τη σύνδεση.

Ο Kevin McConway, επίκουρος καθηγητής στατιστικών στο Ανοιχτό Πανεπιστήμιο, δήλωσε ότι η μελέτη ρίχνει κάποιο φως στην πιθανή σχέση μεταξύ των συγκεκριμένων παυσίπονων και των καρδιακών προσβολών. Ωστόσο, πρόσθεσε: «Παρά τον μεγάλο αριθμό των ασθενών που συμμετείχαν, ορισμένες πτυχές εξακολουθούν να παραμένουν αρκετά ασαφείς. Παραμένει πιθανό τα παυσίπονα να μην είναι στην πραγματικότητα η αιτία των καρδιακών προσβολών».
Είπε ότι, για παράδειγμα, ότι αν κάποιος είχε συνταγογραφηθεί με μια υψηλή δόση παυσίπονων εξαιτίας κάποιου έντονου πόνου και στη συνέχεια είχε υποστεί καρδιακή προσβολή την επόμενη εβδομάδα, θα ήταν «αρκετά δύσκολο» να πούμε εάν η καρδιακή προσβολή είχε προκληθεί από το παυσίπονο ή από τον λόγο για τον οποίο συνταγογραφήθηκε αρχικά – την αιτία του έντονου πόνου δηλαδή.
Ο καθηγητής McConway επεσήμανε επίσης ότι άλλοι παράγοντες για την υγεία της καρδιάς – όπως το κάπνισμα και η παχυσαρκία – δεν λήφθηκαν πλήρως υπόψη και θα μπορούσαν εν μέρει να κατηγορηθούν.
Σύμφωνα με τις συμβουλές των ειδικών, οι άνθρωποι πρέπει γενικά να παίρνουν τη χαμηλότερη δόση μη στεροειδών αντιφλεγμονωδών παυσίπονων για το συντομότερο δυνατό χρονικό διάστημα και αν διαπιστώσουν ότι πρέπει να τα λαμβάνουν πολύ συχνά ή σε υψηλότερες δόσεις από ό, τι συνιστάται, θα πρέπει να απευθυνθούν στον γιατρό τους.



Πηγή: iatrikanews

Blog Widget by LinkWithin

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου